Tarieven & Voorwaarden

Bedrijfsinformatie van Rolfing®SI.

Naam praktijkPraktijk voor Rolfing® P.H. van den Berg
AdresBinderij 7w
Postcode1185 ZH
PlaatsAmstelveen
E-mailadresinfo@rolfingmassage.nl
BIG-registratiecode19033096104
Ingangsdatum prijslijst01-01-2024
Telefoonnummer020-4416990 / 06-26064983
ING BankrekeningIBAN: NL45INGB0006865452

Tarieven contractvrije fysiotherapie, natuurgeneeskunde en Rolfing® SI

CodePrestatiebeschrijvingPrijs in €
1000Zitting fysiotherapie 30 minuten42,50
1850Screening / Second Opinion15,00
1864Screening, intake en fysiotherapeutisch onderzoek48,35
1001Toeslag voor uitbehandeling / huisbezoek15,00
1960Niet nagekomen afspraak fysiotherapie38,00
1900Rapportage22,00
24005Natuurgeneeskundige behandeling / Rolfing 60 minuten85,00
24005Natuurgeneeskundige behandeling / Rolfing 90 minuten117,00

Voor informatie over de vergoeding door u verzekeraar, raadpleeg uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw verzekeraar.

Algemene bepalingen behorend bij de behandelingsovereenkomst tussen de therapeut van: Praktijk voor Rolfing® therapie P.H. van den Berg de cliënt/ de cliënten.

  1. lndien cliënt na het eerste kennismakingsgesprek een nieuwe datum heeft
    afgesproken voor een vervolggesprek, is er sprake van een
    behandelingsovereenkomst. Deze behandelingsovereenkomst wordt op schrift vastgelegd.
  2. De behandelingsovereenkomst is tweeledig;
    a. De therapeut en de cliënt gaan een relatie met elkaar aan voor een bepaalde periode in de
    verhouding therapeut – cliënt.
    b. De behandeling heeft betrekking heeft op de door cliënt aangedragen hulpvraag en
    behandeldoelen. Deze kunnen lopende het traject worden bijgesteld, gespecificeerd.
  3. De overeenkomst kan op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden
    worden beëindigd:
    a. Therapeut en cliënt bepalen in gezamenlijk overleg dat geen sessies meer nodig zijn;
    b. Client geeft aan, mondeling, schriftelijk of via email dat hij geen sessies meer wilt
    afspreken;
    c. De therapeut geeft aan, mondeling, schriftelijk of via email, geen sessies meer te zullen
    geven;
    d. Client houdt zich herhaaldelijk niet aan de algemene bepalingen uit deze behandeling­
    overeenkomst of aan afspraken die gedurende de sessies zijn gemaakt tussen cliënt en de
    therapeut;
    e. De therapeut is van mening dat in verband met de problematiek van de cliënt en de
    competentie van de therapeut, de therapeut niet bekwaam is de cliënt te begeleiden. Dit is in
    ieder geval aan de orde wanneer de problematiek direct verband houdt met contra-indicaties.
  4. De overeenkomst eindigt van rechtswege indien er geen sessie afgesproken is voor een
    termijn van langer dan drie maanden na de laatst gehouden sessie, tenzij uitdrukkelijk anders
    afgesproken tussen therapeut en cliënt;
  5. Bij het aangaan van de overeenkomst wordt voor een te houden sessie een bedrag per sessie afgesproken.
    Dit is opgenomen in de behandelovereenkomst. De cliënt rekent contant na de
    sessie af, tenzij anders afgesproken.
  6. In aanvulling op de bepaling nummer 5 is de minimumtijd voor sessies met twee personen
    een uur en maximaal tweeënhalf uur.
    lndien sprake is van het bepaalde in lid 4 wordt bij een nieuwe afspraak een nieuwe
    overeenkomst van kracht met mogelijk een ander uurtarief.
  7. lndien verhinderd dient een afgesproken sessie 24 uur / een werkdag van te voren te
    worden afgemeld. De therapeut brengt de kosten voor deze gemiste sessie in rekening
    wanneer cliënt zich niet tijdig heeft afgemeld, ongeacht de reden voor afmelding. Dit geldt
    ook wanneer de cliënt om welke reden dan ook, niet komt op afgesproken tijd en dag.
  8. De therapeut houdt een dossier bij van aantekeningen van de gehouden sessies en andere
    relevante documenten, dat op diens verzoek door de cliënt kan worden ingezien.
  9. De therapeut houdt zich aan zijn geheimhoudingsplicht. Gegevens van de cliënt worden
    alleen met diens uitdrukkelijke goedkeuring aan derden (artsen en andere therapeuten)
    overhandigd of medegedeeld.
  10. lndien cliënt, diens huisarts of andere behandelaar een schriftelijke rapportage verlangt van
    het gehouden behandelingstraject met cliënt, wordt hiervoor een factuur gestuurd aan cliënt.
    Deze factuur behelst maximaal een uur arbeid tegen het in de overeenkomst met de cliënt
    afgesproken uurtarief.
  11. De therapeut is aangesloten bij de beroepsvereniging VBAG gevestigd te Nuenen.
    De regels van deze beroepsvereniging zijn op de therapeut van toepassing. De cliënt kan zich
    met klachten over de therapeut bij deze beroepsvereniging melden: secretariaat@vbag.nl,
    Telefoon: 040-2838988. De therapeut is daarnaast geregistreerd in het HBO Register
    Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Zie voor het indienen van een klacht bij
    het tuchtcollege www.tcz.nu of bij Quasir: Expertisecentrum Calamiteiten en Geschillenzorg Zorg en Welzijn, www.quasir.nl.
  12. Cliënt gedraagt zich als een gast; hij/ zij houdt zich aan de regels van de gastheer (de
    therapeut). Er wordt tijdens een sessie niet gerookt en geen alcohol gedronken. De kosten
    van vernieling van eigendommen van de therapeut door de cliënt, zullen op cliënt worden
    verhaald. Van iedere vorm van mishandeling van de therapeut door de cliënt zal te allen tijden
    aangifte bij de politie worden gedaan.
  13. Paul van den Berg is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen die
    zijn ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan wel
    doordat cliënt voor hem bekende en beschikbare informatie aanwezig in medische dossiers
    aan arts, specialist of andere behandelaar, niet heeft verstrekt.
  14. Paul van den Berg is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan aan
    eigendommen van cliënt door parkeren op of het betreden van het terrein aan de
    Binderij 7w, 1185 ZH Amstelveen, noch voor andere schade ontstaan door
    betreden van de praktijk, de hal en het gebruikmaken van het toilet.

BEHANDELOVEREENKOMST

Het volgende heb ik gelezen:

– De therapeut is gehouden te handelen conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van cliënt en hulpverlener zijn onder meer vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

– De therapeut houdt een cliëntendossier bij. De cliënt heeft het recht tot inzage in het eigen dossier. Het dossier wordt conform de wettelijke bewaartermijn in totaal 20 jaar bewaard.

– De therapeut verplicht zich informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan de cliënt in alle fasen van de behandeling. De cliënt verplicht zich middels het anamnesegesprek relevante informatie aan de therapeut te verstrekken.

– De therapeut betracht geheimhouding ten aanzien van door de cliënt verstrekte gegevens, die in het dossier worden opgeslagen. Maar met uitzondering van de gegevens waaromtrent de cliënt heeft verklaard dat hij/zij geen bezwaar maakt tegen het gebruik voor statistische doeleinden.

– De therapeut mag zonder toestemming van de cliënt geen bepaalde (be-)handelingen verrichten.

– Aanvulling van de informatieplicht van de hulpverlener: het zwaartepunt komt te liggen op het “samen” beslissen over de behandeling met de patiënt/cliënt. Voor het welslagen van de therapie worden doorgaans minimaal 3 consulten geadviseerd. Het is aan de cliënt zelf om aan dit advies wel of geen gehoor te geven.

– De therapeut verplicht zich de cliënt correct door te verwijzen naar een collega-therapeut of een arts, indien haar behandeling niet geëigend en/of toereikend is.

– Beëindiging van de behandeling kan te allen tijde met wederzijds goedvinden geschieden. Indien de hulpvrager voortzetting van de overeenkomst niet langer op prijs stelt of nodig acht, kan hij/zij deze eenzijdig beëindigen. Indien de hulpvrager tegen het advies in van de therapeut de overeenkomst beëindigt, zal de hulpvrager op verzoek van de therapeut een verklaring ondertekenen waarin hij te kennen geeft dat hij tegen het advies van de therapeut in het onderzoek of de behandeling voortijdig heeft beëindigd.

De therapeut kan de overeenkomst slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd dat hij de overeenkomst voortzet. De therapeut zal in een dergelijke situatie hulp en adviezen blijven verlenen, totdat de hulpvrager een overeenkomst met een andere hulpverlener heeft kunnen sluiten.

  • De cliënt heeft het privacyreglement van praktijk voor Rolfing® gelezen welke ook vermeld staat op de website van praktijk voor Rolfing® en cliënt stemt in met dit privacyreglement.
  • U heeft het privacyreglement van praktijk voor Rolfing® gelezen welke aan u gelijktijdig met de behandelovereenkomst is uitgereikt. Het privacyreglement staat ook vermeld op de website van praktijk voor Rolfing® en u stemt in met dit reglement.

– De cliënt gaat akkoord met de tariefstelling van € 85,00 per uur -en € 117,00 voor anderhalf uur (euro) (ingaande 01-08-2024) voor het eerste consult met intakegesprek en met het bedrag van € 85,00 – € 117,00 per sessie hierop volgend. Tariefwijzigingen worden vooraf vermeld op de website.

  • Een consult is uitsluitend op afspraak.

– Betalingswijze van de behandelingen is per telefoon, bank, bank-app, op rekening of contant per consult.

  • De cliënt verplicht zich een afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) af te zeggen, anders kunnen de kosten van de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht, , anders worden de kosten van de gereserveerde tijd in rekening gebracht volgens de hieronder genoemde geldende voorwaarden.
  • Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch, per e-mail, per whats-app geannuleerd of verzet worden. Let op! Daarvoor zal de geserveerde tijd alsnog in rekening worden gebracht. 
  • Kosteloos annuleren of verzetten van een afspraak kan tot 24 uur vóór aanvang van het consult.
  • Consulten die binnen 24 uur worden afgezegd, verzet of om welke goede reden dan ook niet nagekomen, worden bij de cliënt volledig in rekening gebracht. Hiervoor ontvangt de cliënt een absentie factuur. 
  • Een absentie factuur kan niet gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar. Een verzoek om hier een declarabele factuur van te maken worden pertinent niet gehonoreerd.
  • Verschijnt de cliënt te laat op de afspraak? Dan gaat dit af van de met de cliënt afgesproken behandeltijd.

– Voor klachten over de behandeling kan de cliënt zich voor het klachtrecht wenden tot de RBCZ, www.rbcz.nl en Quasir: Expertisecentrum Calamiteiten en Geschillenzorg Zorg en Welzijn, www. quasir.nl en voor het tuchtrecht tot de Stichting TCZ, Tuchtrecht Complementaire Zorg (www.tcz.nu).

– Alle eventuele, nadelige gevolgen voortvloeiende uit het achterhouden van informatie aanwezig in het medisch dossier bij de huisarts, zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de cliënt.

  • De cliënt heeft het privacyreglement van praktijk voor Rolfing® gelezen die is meegestuurd in deze behandelovereenkomst. Het privacyreglement staat ook vermeld op de website van praktijk voor Rolfing® en cliënt stemt in met dit privacyreglement.

Er bestaat inzagerecht voor nabestaanden.